Olettakaamme, että kaikki käy hyvin
Aloitan latteudella, mutta lopetan sitten vähän räväkämmin. Ainoa vakio tässä maailmassa on muutos. Vaikka itse ei muutu, muuttuu ympäristö.
Viimeaikainen ostoilmasto on värittynyt epävarmuudella ja suuressa osassa maatamme, värityksestä on puuttunut lumivalkoinen. Ostotottumukset eivät ole vielä muuttuneet vastaamaan uudenlaista ilmastoa. Kesätakki ja talvitakki ovat selkeitä hankintoja, välikausityötakki ajatus ei ole vielä lyönyt läpi.
Epävarmuuden ilmapiiriä luo myös politiikka ja koronavirus. Dimexin tuotannosta suurin osa on Itä-Euroopassa, liikevaihdosta 85 prosenttia tulee Suomesta ja silti globaalit epävarmuudet vaikuttavat meihinkin isosti. Riippumatta hankinnan ja myynnin kansainvälisyydestä, olemme kaikki osa globaalia ilmastoa.
Miksi olla siis hyvällä tuulella. Mauno Koivisto sen sanoi ”Ellemme varmuudella tiedä, miten tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin”. Realismi ei vaadi miltään osin synkkyyteen vaipumista. Pessimismi eikä kyynisyys ole myöskään synonyymeja realismille. Dimex aikoo loistaa myös tänä vuonna.
Vaativissa olosuhteissa on tarjolla tilaisuus miettiä yrityksen olemassa olon syytä ja mikä meidät todella erottaa muista. Miksi Dimex on, parhaan arvauksemme mukaan, suurin raskaan työvaatteen brändi Suomessa.
Suojaimet ovat isompi bisnes maassamme kuin väkiluku antaisi ymmärtää. Joka ikinen yritys etsii ”hyviä tyyppejä”. Työnantajakuvaan kuuluu myös työvaatteet. Laadukkailla, hyvännäköisillä ja toimivilla työvaatteilla vahvistetaan myös brändiä asiakkaiden suuntaan. On pikemminkin sääntö kuin poikkeus että työnantaja ostaa työntekijälle työnvaatimat, sertifioidut työvaatteet. Myös työturvallisuuteen panostetaan joka vuosi enemmän. Olisi aika raju liike yritykseltä tänä tehdä tänä vuonna hieman vähemmän kuin viime vuonna työturvallisuuden hyväksi. Seuraamukset yksilön työkyvyttömyydestä ovat valtavat, myös taloudellisesti ja myös työnantajalle. Tämä motivoi. Vaikka työturvallisuuden kentällä on vielä valtavasti tekemistä, olemme kuitenkin kansainvälisesti katsoen, käyttäneet siihen paljon ajatusta ja rahaa. Näinpä raskaan työvaatteen markkina Suomessa on houkutteleva ja kilpailevia toimijoita on tälläkin alalla paljon. Vahva brändi, design from Finland ja jatkuva kehitys ovat Dimexin kilpailukulmia. Pitkänjuoksun strategian toimivuudesta kertoi Vuoden Yritys palkinto joka perustui Kauppalehden menestyjät tuloksiin.
Miten sitten ilmaisemme mitä olemme loppukäyttäjille. Brändi ei saa olla keksitty, vaan sen pitää kuvata todellisuutta. No Bullsh*t DimexAsenne on toiminut hyvin myös markkinoinnissa. Jos kilpailevat brändit profiloituvat työvaatemarkkinan avokadoiksi, Dimex on peruna. Toimiva, kestää aikaa, kikkailematon.
Eteenpäin siis mennään, venailubisneksessä emme ole koskaan olleet. Mikä ei kasva, se mätänee. Virheistä on myös opittava sillä iduista voi kasvaa uusi peruna.
Olettakaamme että jos ette ostaneet talvihousuja, vaan käytitte koko talven kesähousuja, nyt on tarve uudelle parille. Kohti uutta sesonkia!
terveisin,
Tuire the eternal optimist
Omistajayrittäjä / Sorterouter / Hallituksen pj
Viimeisimmät kirjoitukset
Kyösti Karhunen Dimexin johtoon
10 000 euroa Tukikummit-säätiölle
Bongaa Dimex ratikka!
Eurosafety 2022 Tampereella
2022 KAUPPALEHDEN MENESTYJÄT LISTALLA!
Dimex mukana Maxpo-messuilla 5.-7.5.2022
DIMEX ON MUKANA TULEVAN SYKSYN HUIKEALLA MESTARIT AREENALLA -KIERTUEELLA
Dimex näkyy pk-seudun väylillä ja pysäkeillä